Bon inici de temporada amb victòria a Figueres
Aquest dissabte ha començat la Divisió d’Honor de la Lliga Catalana d’escacs amb una primera ronda complicada visitant el Figueres; un enfrontament que sempre està marcat pel handicap del desplaçament, que aquesta temporada li ha tocat a l’equip del Principat.
Malgrat aquest desavantatge, el Figueres també ha acusat nombroses baixes; fent que el matx estigués molt obert tot i la teoria superioritat en ELO del Figueres en la majoria de taulers.
La ronda ha començat amb unes taules ràpides al primer tauler per part d’Oscar de la Riva. Poc després Andria Ercoli donaria avantatge al GEVA-CEA amb una ràpida victòria en el desè tauler. Debut somiat d’Andria amb el primer equip i a Divisió d’Honor, castigant un greu error del seu rival en l’obertura i rematant amb la seva habilitat tàctica.
Passades les 3 hores de joc, el GEVA-CEA aconseguiria més avantatge en el tercer tauler, amb una victòria de Danil Shatko, neutralitzant la iniciativa del gambit del seu rival i imposant l’avantatge material. Simultàniament, Daniel Gómez faria taules en el quart tauler en una partida on ha deixat escapar una oportunitat per guanyar.
Amb 1-3 al marcador la distància es mantindria amb la derrota de Sergi Pham en el novè tauler i la victòria d’Esteve Mateu en el setè. En Sergi ha jugat una partida de doble fil, típica de la Índia de Rei, on li ha sortit creu; mentre que l’Esteve ha aprofitat un error rival en una posició complicada.
El GEVA-CEA ja s’asseguraria puntuar amb les taules de Serni Ribera i Marc González en el segon i cinquè tauler respectivament. Ambdues partides han sigut bastant obertes on qualsevol dels 3 resultats eren possibles.
Josep Ribera, en el vuitè tauler, sentenciaria el matx amb un triomf en una partida que ha jugat amb molta energia, portant sempre la iniciativa. En el setè tauler, el Figueres maquillaria el marcador amb la derrota de Cristofer Luke qui, tot i quedar-se en inferioritat al jugar un atac molt arriscat, ha deixat escapar alguna finestra per fer taules.
El 4-6 ha estat un resultat molt positiu contra un rival davant qui semblava difícil puntuar; aquest punt pot jugar un paper molt important en l’objectiu de l’equip, que és la permanència un any més a Divisió d’Honor malgrat les baixes respecte la temporada anterior.
El següent enfrontament serà dissabte 25 a Andorra contra el Mollet, un altre matx complicat contra un rival que ve de guanyar el vigent campió de la Lliga Catalana.
| FIGUERES | 4 – 6 | GEVA-CEA | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Campos, Javier | 2438 GM | ½-½ | 2491 GM | De la Riva, Oscar |
| 2 | Lázaro, Abel | 2420 MF | ½-½ | 2354 MF | Ribera, Serni |
| 3 | Bofill, Alexandre | 2373 MI | 0 – 1 | 2315 MC | Shatko, Daniyl |
| 4 | González, Jorge | 2305 MI | ½-½ | 2315 MF | Gómez, Daniel |
| 5 | Serra, Jordi | 2309 MC | ½-½ | 2265 MC | González, Marc |
| 6 | Pinsach, Alexandre | 2306 MC | 1 – 0 | 2240 MC | Luke, Cristofer |
| 7 | Ibáñez, Eduard | 2274 MF | 0 – 1 | 2230 | Mateu, Esteve |
| 8 | Cuadras, Jordi | 2265 MF | 0 – 1 | 2232 | Ribera, Josep |
| 9 | Baños, Oscar | 2249 MC | 1 – 0 | 2177 MC | Pham, Sergi |
| 10 | Colls, Emili | 2203 | 0 – 1 | 1831 | Ercoli, Andria |

Esteve Mateu Guiu
Capità GEVA-CEA | FIDE Arbiter
Federació Catalana d’Escacs
Portal Lliga Catalana 2025
Bases Lliga Catalana 2025
Calendari GEVA-CEA A
Calendari GEVA-CEA B
Calendari GEVA-CEA C
Galeria Fotografies a Flickr







